מאחורי המקלדת עם מוש בן בסט
מוש משתף אותנו כיצד גילה את אהבתו לעולם העריכה, איך התגלגל להיות עורך פרומואים בכיר, למה 'גודיז', 'שלד חזק' ומוסיקה הם 3 הדברים החשובים ביותר בפרומואים, וגם למה עריכת פרומואים דורשת פרפקציוניזם
מאחורי המקלדת
מאחורי המקלדת
מאחורי המקלדת
כאן תקבלו הצצה לקיצורי המקלדת של עורכות ועורכים אחרים וגם תקבלו הצצה לסיפור שלהם, לטיפים שלמדו לאורך הדרך ולתהליכי העבודה שאימצו לעצמם.
מוש משתף אותנו כיצד גילה את אהבתו לעולם העריכה, איך התגלגל להיות עורך פרומואים בכיר, למה 'גודיז', 'שלד חזק' ומוסיקה הם 3 הדברים החשובים ביותר בפרומואים, וגם למה עריכת פרומואים דורשת פרפקציוניזם
שירה משתפת אותנו איך המעבר מעולם המשחק והתקלוט הרגיש כאילו 'הגיעה הביתה' ולמה, איך למדה עם השנים לסמוך על האינטואיציה שלה בעריכה, על חשיבות ההבנה של משחק טוב בתהליך העריכה, למה חשוב להכיר כל מיני סוגים של אמנים ואומנויות ועוד הרבה משפטים שבטוח יפילו לכם אסימונים.
דודי אורן משתף אותנו איך גילה את העריכה בשנה האחרונה ללימודים, איך היה המעבר מהלימודים ל"חיים האמיתיים", מה למד אי שם בתחילת הדרך כעורך צעיר ומלווה אותו עד היום, מהם שלושת הטיפים הכי חשובים לעריכת דוקו ריאליטי וגם איך זה להיות במאי עריכות ולהיחשף לעבודה של עורכים אחרים מקרוב.
בועז מן משתף אותנו איך התגלגל לעולם העריכה, על המעבר מעולם הפרסומות לעולם הדרמה וההתמודדות עם הפרויקט הראשון, למה עבודה עם סאונד חשובה כבר בשלב האופליין בעריכה של סדרות פעולה וגם טיפים משולחן העריכה – איך מתחיל לעבוד על פרויקט, אילו קיצורי מקלדת הכי שימושיים אצלו ועוד.
בועז ליאון משתף אותנו על תחילת דרכו בעולם העריכה, כיצד למד המון מהתקופה שבה ערך עם דויד פרלוב, על המעבר מעריכה על פילם לעריכה באביד, מהם הטיפים החשובים בעיניו לעריכה של פרויקט דוקומנטרי, כיצד מתחיל לעבוד על פרויקט חדש ומשתף אותנו בטיפ שמלווה אותו עוד מתחילת הדרך כעוזר עריכה.
איציק מיזרוחין משתף אותנו כיצד התגלגל לעולם העריכה והקליפים בתחילת דרכו, כיצד הגשים חלום בעריכת הפיצ'ר הראשון שלו, איך כעורך אויד, הכניס גם את פרימייר לשגרת העבודה שלו, וכמובן, משתף אותנו בטיפים מאוד חשובים לעריכה של קליפים.
עוז גוטמן משתף אותנו איך מגיל 7-8 כבר הייתה לו תשוקה לסרטי קולנוע, איך התגלגל לעולם העריכה, מכניס אותנו למלאכת המחשבה שלו כעורך בכל מיני סדרות ומשתף אותנו למה סבלנות, ביקורת עצמית ושחייה בחומר שאתם עורכים, מאוד חשובים בתהליך העריכה.
איתן דורפמן משתף אותנו איך המעבר מעולם המוזיקה לעולם העריכה היה טבעי וסוחף, איך זה לערוך בברלין פרויקטים המגיעים מישראל, האתגרים וההזדמנויות שיש לו כעורך בברלין וגם, איך קיצורי העכבר שלו ממש שינו את תהליך העבודה שלו.
יניב סגלוביץ' משתף אותנו איך התגלגל לתחום העריכה, איך זה לערוך סרטים שאתה גם מביים ומה היתרונות בכך, על הרגע המפחיד שמתחילים פרויקט חדש עם הרים של חומר גלם ואיך מתקדמים משם צעד צעד, למה אף פעם לא צריך להיכנע לחומרי הגלם ועוד שפע של טיפים ושיטות עבודה שכדאי להכיר.
אלעד דוידוביץ' שיקוביץ' משתף אותנו איך התגלגל לעולם העריכה, חושף אותנו לתהליך העריכה של סרטו "המרפסת" ועל האתגרים והמסע שעבר תוך כדי, מהם 3 הטיפים החשובים ביותר בעיניו בעריכה וגם משתף אותנו בשיטות עבודה וקיצורים היישר מהמקלדת שלו.
שי סייג משתף אותנו כיצד התאהב במקצוע העריכה, איך גילה את הקסם של העריכה במהלך שיעור עם שמי זרחין, מהם הטיפים החשובים בעיניו לעריכה בריאליטי, על השקפת עולמו וכיצד משקיע באפיקים נוספים מלבד עריכה וגם משתף אותנו בשיטות העבודה וקיצורי המקלדת שלו.
אור לי-טל משתף אותנו איך התגלגל במקרה לעריכה, כיצד השיל מעצמו את המגננות והחל להבין שביקורת היא חלק חשוב מתהליך העריכה, למה חשוב לערוך גם סרטים קצרים כחלק מהעבודה שלנו וכיצד זה תורם לנו בעריכת סרטים ארוכים.
נוהר חסין משתפת אותנו כיצד התאהבה בעולם העריכה ממבט ראשון, איך אפשר ללמוד מכל פרויקט ומהאנשים שעובדים לצידנו בפרויקטים, על זה שיש המון דרכים לערוך ותמיד אפשר למצוא את ה-דרך ומוסיפה גם טיפים היישר מקיצורי המקלדת והעכבר שלה.
קרן קוזלוב משתפת אותנו איך החלטה שקיבלה בכיתה ט' גרמה לה להתגלגל לעולם העריכה, על שיטות העבודה שלה, טיפים לעריכה לסושיאל ועד כמה מרגש אותה כשצופים בסרטונים שיצרה.
טל קלר משתף אותנו איך חישב מסלול מחדש ועבר מלימודי הנדסה ללימודי קולנוע, על "מקריות" וקפיצה על הזדמנויות חד פעמיות, איך זה לערוך סרט עם סצנות אקשן הוליוודיות, על שיטות העבודה שלו והחשיבות של היחסים בין הבמאים לעורכים.
רון עומר לוקח אותנו אחורה לרגעים שקדמו לכניסה שלו לעולם העריכה, חולק איתנו טיפים חשובים לעריכה ומשתף אותנו בתהליך העבודה על סרטו "גשם בעיניים", המספר את סיפורה של אימו דבורה עומר ז"ל, וכיצד זה הרגיש לחבוש את כובע הבמאי וכובע העורך במקביל.
שרון גואטה יעקובי משתפת אותנו איך התגלגלה לעולם העריכה, על התפנית בקריירה והכניסה לעולם הריאליטי, על ההתמודדות עם תקופת הקורונה ולמה חדר העריכה זה בעצם קצת כמו חדר הפסיכולוג(ית).
מני ורסס משתף אותנו בפתיחות כיצד בכל פרויקט לומד משהו חדש על עצמו, על שיטת הצמצום כשיטת העבודה האהובה עליו, על ההתמודדות שלו כעורך בתקופת הקורונה ומסיים עם מסר מאוד חזק עבור כולנו כעורכים ועורכות.
טלי קורין משתפת אותנו איך זה שעורכים אחרים סוגרים לך פרק שאת ערכת, בטיפים לעריכת כתבות תחקיר, למה חשוב להיסגר על התוכן לפני ש"עושים יפה" וטיפ שהייתה שמחה לדעת בתחילת הדרך.
רוני קלימובסקי משתף אותנו ברגע הזה בחדר העריכה שמבינים את השפה של הסרט, מה למד על עריכה ורגשות מעבודה על פרויקטים בשפות שונות ואיך זה להיות עורך שהוא גם מוזיקאי.
אורה מימון פילבסקי משתפת אותנו במסע שהיא יוצאת אליו בכל סרט דוקומנטרי שהיא עורכת, על התשוקה בלב שלא מרפה גם אחרי 30 שנה בתחום, למה חשוב לעבור את כל התהליך עד ליצירת סרט בלי קיצורי דרך וגם טיפים שהייתה שמחה לשמוע בתחילת הדרך
חן שביט שגב משתפת אותנו כיצד עלתה שלב אחר שלב בסולם הקריירה בתחום העריכה, מי היה המנטור שלה בתחילת הדרך, על שיטות העבודה שלה והחשיבות של צפייה בחומרי הגלם וקטלוג שלהם, עוד הרבה לפני שמתחילה מלאכת העריכה.
שחר בארי משתף אותנו במסע שלו מהיום שהבין שהוא עורך, דרך ההתמקצעות בעולם הפרומואים והטריילרים, ההבנה שהגיע למיצוי וחיפש כיוון חדש, על ההתפתחויות שקרו מאז – ותוך כדי, הוא מתבל בהמון טיפים על עריכת פרומואים, עריכה קומית, עריכת קליפים ובעולמו הפנימי כעורך.
נדב אלוביק משתף אותנו על הסרט הראשון שיצר כנער בן 16 ואיך השפיע עליו עד היום, על העריכה בלונדון ומה אנחנו יכולים ללמוד מהבריטים והם מאיתנו, חולק איתנו שיטות עבודה וגם טיפים לעריכת קליפים.
איילת בק עמדה בפני צומת דרכים – עולם המוזיקה או עולם העריכה. היא נותנת לנו הצצה לתהליך שעברה בדרך לקבלת ההחלטה, על הכלים שלקחה מעולם המוזיקה, מזכירה לנו שתמיד יש עוד מה ללמוד וגם נותנת לנו הצצה לשיטות העבודה שלה.
פלג נתנאל משתף אותנו איך התגלגל לעולם העריכה לפני כמעט שני עשורים, נותן לנו טיפים פרקטיים לעריכת כתבות חדשותיות וחולק איתנו את שיטות העבודה שלו. מעבר לזה, הוא גם משתף אותנו בחווייה מטלטלת ועמוקה שחווה בתהליך העריכה בפרויקט שהיה מאוד משמעותי עבורו.
עומרי צלמונה משתף אותנו בפרויקט הראשון שהיה קפיצת המדרגה בקריירה שלו, בשלושה טיפים לעריכת סצנות פעולה ומזכיר לנו שיחסי אנוש לא פחות חשובים ממקצועיות וניסיון.
אילה בנגד משתפת אותנו בצעדים הראשונים שלה בתחום, מזכירה לנו שהסיפור הוא מה שחשוב וזה לא משנה אם אנחנו עורכים פרויקט עלילתי או דוקומנטרי ומוסיפה כמה טיפים שכדאי להוסיף לארגז הכלים שלנו כעורכים.
אור שולמן משתף אותנו כיצד התגלגל להיות עורך, על רגע מיוחד שחווה כשערך סרט בר מצווה, נותן לנו הצצה לקיצורי המקלדת שלו ומסביר כיצד מאז שהתחיל לעבוד עם קיצורי עכבר, תהליך העריכה שלו השתפר פלאים.
אילנה ריינה משתפת אותנו בטיפים ובשיטות העבודה שלה, אותן למדה ואימצה לעצמה במשך למעלה מ-20 שנות עבודה כעורכת. בנוסף, היא מספרת לנו על רגע משמעותי בקריירה שלה שבו הייתה צריכה להחליט האם להיות נאמנה לעצמה על חשבון הקידום המקצועי שלה.
חמי סולומון מספק לנו הצצה למסע שלו כעורך – החל מהימים בהם התגלגל במקרה לעולם העריכה, הבחירה במשרה (הפחות ריווחית) שהשפיעה לטובה על הקריירה העתידית שלו, על הפעם (היחידה) שבה פוטר מעריכה של פרסומת, על ההתמודדות עם ביקורת וכמובן, טיפים לעריכת פרסומות בפרט ולעריכה בכלל.
מיכל כהן משתפת אותנו בטיפים שכדאי להכניס לארסנל שלנו בעריכה קומית, נותנת לנו הצצה לחייה של עורכת שהיא גם במאית, לתובנות שלמדה משותפים לעשייה לאורך הדרך וגם מזכירה לנו מה הדבר הכי חשוב בעריכה של סצנה.
ירון ליבנה משתף אותנו בקיצורים שהוא הכי אוהב במקלדת שלו, איך הפך מעורך שעריכה דוקומנטרית לא עניינה אותו, לעורך שזהו העיסוק העיקרי שלו ואיך העובדה שהוא יקה מאוד תורמת לו בתהליך העריכה.
אריק להב-ליבוביץ משתף אותנו בטיפ שהיה שמח לדעת כשרק התחיל להיות עורך, בדרך שבה הוא מתמודד עם ביקורת במסגרת עבודתו, בתובנה נוספת שלא הספיק לכתוב בספרו החדש ובדברים נוספים שעניינו אותי לשאול ואני מאמינה שיעניינו אתכם לקרוא
אין קשר בין האתר לבין חברת Avid. האתר הוקם במטרה לחלוק טיפים וידע על התוכנה עם חברים למקצוע.
כל מה שכתוב באתר הוא בגדר המלצה מתוך הניסיון האישי שלי. אם אתם מחליטים לאמץ משהו אליכם – קחו אחריות והשתמשו בו רק אחרי שבדקתם שזה עובד לכם מהניסיון האישי שלכם.
2018 © כל הזכויות שמורות לטל עובד