הבלוג

כאן תוכלו לקרוא פוסטים קצת יותר ארוכים בנושאים מגוונים. החל מעדכונים על הגרסאות החדשות של אביד, סקירה של כל מיני פעולות חשובות, קיצורים בתוכנה ושיחות עם עורכים ועורכות מהתעשייה. 

מאחורי המקלדת עם מוש בן בסט

מוש משתף אותנו כיצד גילה את אהבתו לעולם העריכה, איך התגלגל להיות עורך פרומואים בכיר, למה 'גודיז', 'שלד חזק' ומוסיקה הם 3 הדברים החשובים ביותר בפרומואים, וגם למה עריכת פרומואים דורשת פרפקציוניזם

מסכמים תקופה

אז אחרי 3 שנים של העלאת תכנים מדי חודש בהנאה גדולה, האתר יוצא לפגרה (או יותר נכון, אני – טל :). כל התכנים יישארו באתר ויחכו לכם בכל רגע שתרצו. בינתיים, מוזמנים להיזכר בכמה מהכתבות הנצפות ביותר.

מאחורי המקלדת עם שירה ארד

שירה משתפת אותנו איך המעבר מעולם המשחק והתקלוט הרגיש כאילו 'הגיעה הביתה' ולמה, איך למדה עם השנים לסמוך על האינטואיציה שלה בעריכה, על חשיבות ההבנה של משחק טוב בתהליך העריכה, למה חשוב להכיר כל מיני סוגים של אמנים ואומנויות ועוד הרבה משפטים שבטוח יפילו לכם אסימונים.

מאחורי המקלדת עם דודי אורן

דודי אורן משתף אותנו איך גילה את העריכה בשנה האחרונה ללימודים, איך היה המעבר מהלימודים ל"חיים האמיתיים", מה למד אי שם בתחילת הדרך כעורך צעיר ומלווה אותו עד היום, מהם שלושת הטיפים הכי חשובים לעריכת דוקו ריאליטי וגם איך זה להיות במאי עריכות ולהיחשף לעבודה של עורכים אחרים מקרוב.

מאחורי המקלדת עם בועז מן

בועז מן משתף אותנו איך התגלגל לעולם העריכה, על המעבר מעולם הפרסומות לעולם הדרמה וההתמודדות עם הפרויקט הראשון, למה עבודה עם סאונד חשובה כבר בשלב האופליין בעריכה של סדרות פעולה וגם טיפים משולחן העריכה – איך מתחיל לעבוד על פרויקט, אילו קיצורי מקלדת הכי שימושיים אצלו ועוד.

מאחורי המקלדת עם בועז ליאון

בועז ליאון משתף אותנו על תחילת דרכו בעולם העריכה, כיצד למד המון מהתקופה שבה ערך עם דויד פרלוב, על המעבר מעריכה על פילם לעריכה באביד, מהם הטיפים החשובים בעיניו לעריכה של פרויקט דוקומנטרי, כיצד מתחיל לעבוד על פרויקט חדש ומשתף אותנו בטיפ שמלווה אותו עוד מתחילת הדרך כעוזר עריכה.

מאחורי המקלדת עם איציק מיזרוחין

איציק מיזרוחין משתף אותנו כיצד התגלגל לעולם העריכה והקליפים בתחילת דרכו, כיצד הגשים חלום בעריכת הפיצ'ר הראשון שלו, איך כעורך אויד, הכניס גם את פרימייר לשגרת העבודה שלו, וכמובן, משתף אותנו בטיפים מאוד חשובים לעריכה של קליפים.

מאחורי המקלדת עם עוז גוטמן

עוז גוטמן משתף אותנו איך מגיל 7-8 כבר הייתה לו תשוקה לסרטי קולנוע, איך התגלגל לעולם העריכה, מכניס אותנו למלאכת המחשבה שלו כעורך בכל מיני סדרות ומשתף אותנו למה סבלנות, ביקורת עצמית ושחייה בחומר שאתם עורכים, מאוד חשובים בתהליך העריכה.

5 חידושים שכדאי להכיר בגרסה 2021.3

בחודש מרץ האחרון, יצאה גרסה 2021.3 של תוכנת אביד והביאה איתה כמה שדרוגים קטנים ומעניינים (אמנם גרסה 2021.5 כבר יצאה לאוויר העולם, אבל בעיקר תוקנו

למה לי קיצורי עכבר?

הפעם הראשונה שבה התחלתי להשתמש בקיצורי עכבר בתוכנת אביד, קרתה בזכות הריאיון שעשיתי עם אור שולמן כאן באתר. הוא חשף בפנינו את האפשרות לשלוט בווליום

מבט מקרוב על Top ו-Tail

במעבר הראשוני שלנו על חומרי הגלם, עוד הרבה לפני שיש הרבה ערוצי וידאו וסאונד שמתווספים בתהליך העבודה והסיקוונס עדיין "פשוט", יש שני קיצורים שכדאי להרגיל

מאחורי המקלדת עם איתן דורפמן

איתן דורפמן משתף אותנו איך המעבר מעולם המוזיקה לעולם העריכה היה טבעי וסוחף, איך זה לערוך בברלין פרויקטים המגיעים מישראל, האתגרים וההזדמנויות שיש לו כעורך בברלין וגם, איך קיצורי העכבר שלו ממש שינו את תהליך העבודה שלו.

מאחורי המקלדת עם יניב סגלוביץ'

יניב סגלוביץ' משתף אותנו איך התגלגל לתחום העריכה, איך זה לערוך סרטים שאתה גם מביים ומה היתרונות בכך, על הרגע המפחיד שמתחילים פרויקט חדש עם הרים של חומר גלם ואיך מתקדמים משם צעד צעד, למה אף פעם לא צריך להיכנע לחומרי הגלם ועוד שפע של טיפים ושיטות עבודה שכדאי להכיר.

מאחורי המקלדת עם אלעד דוידוביץ' שיקוביץ'

אלעד דוידוביץ' שיקוביץ' משתף אותנו איך התגלגל לעולם העריכה, חושף אותנו לתהליך העריכה של סרטו "המרפסת" ועל האתגרים והמסע שעבר תוך כדי, מהם 3 הטיפים החשובים ביותר בעיניו בעריכה וגם משתף אותנו בשיטות עבודה וקיצורים היישר מהמקלדת שלו.

מאחורי המקלדת עם שי סייג

שי סייג משתף אותנו כיצד התאהב במקצוע העריכה, איך גילה את הקסם של העריכה במהלך שיעור עם שמי זרחין, מהם הטיפים החשובים בעיניו לעריכה בריאליטי, על השקפת עולמו וכיצד משקיע באפיקים נוספים מלבד עריכה וגם משתף אותנו בשיטות העבודה וקיצורי המקלדת שלו.

מאחורי המקלדת עם אור לי-טל

אור לי-טל משתף אותנו איך התגלגל במקרה לעריכה, כיצד השיל מעצמו את המגננות והחל להבין שביקורת היא חלק חשוב מתהליך העריכה, למה חשוב לערוך גם סרטים קצרים כחלק מהעבודה שלנו וכיצד זה תורם לנו בעריכת סרטים ארוכים.

מאחורי המקלדת עם נוהר חסין

נוהר חסין משתפת אותנו כיצד התאהבה בעולם העריכה ממבט ראשון, איך אפשר ללמוד מכל פרויקט ומהאנשים שעובדים לצידנו בפרויקטים, על זה שיש המון דרכים לערוך ותמיד אפשר למצוא את ה-דרך ומוסיפה גם טיפים היישר מקיצורי המקלדת והעכבר שלה.

מבט מקרוב על הגדלת אזור בטיימליין

הטיימליין שלנו לפעמים קצרצר ולפעמים ארוך. זה לא משנה מה האורך שלו, סביר שנשתמש באפשרות לעשות לו זום אין וזום אאוט המון פעמים במהלך משמרות העריכה שלנו. יש לנו גם אפשרות נוספת – להגדיל אזור ספציפי שנבחר בטיימליין, בואו נבחן אותה.

מאחורי המקלדת עם קרן קוזלוב

קרן קוזלוב משתפת אותנו איך החלטה שקיבלה בכיתה ט' גרמה לה להתגלגל לעולם העריכה, על שיטות העבודה שלה, טיפים לעריכה לסושיאל ועד כמה מרגש אותה כשצופים בסרטונים שיצרה.

מאחורי המקלדת עם טל קלר

טל קלר משתף אותנו איך חישב מסלול מחדש ועבר מלימודי הנדסה ללימודי קולנוע, על "מקריות" וקפיצה על הזדמנויות חד פעמיות, איך זה לערוך סרט עם סצנות אקשן הוליוודיות, על שיטות העבודה שלו והחשיבות של היחסים בין הבמאים לעורכים.

מאחורי המקלדת עם רון עומר

רון עומר לוקח אותנו אחורה לרגעים שקדמו לכניסה שלו לעולם העריכה, חולק איתנו טיפים חשובים לעריכה ומשתף אותנו בתהליך העבודה על סרטו "גשם בעיניים", המספר את סיפורה של אימו דבורה עומר ז"ל, וכיצד זה הרגיש לחבוש את כובע הבמאי וכובע העורך במקביל.

מאחורי המקלדת עם שרון גואטה יעקובי

שרון גואטה יעקובי משתפת אותנו איך התגלגלה לעולם העריכה, על התפנית בקריירה והכניסה לעולם הריאליטי, על ההתמודדות עם תקופת הקורונה ולמה חדר העריכה זה בעצם קצת כמו חדר הפסיכולוג(ית).

מאחורי המקלדת עם מני ורסס

מני ורסס משתף אותנו בפתיחות כיצד בכל פרויקט לומד משהו חדש על עצמו, על שיטת הצמצום כשיטת העבודה האהובה עליו, על ההתמודדות שלו כעורך בתקופת הקורונה ומסיים עם מסר מאוד חזק עבור כולנו כעורכים ועורכות.

מאחורי המקלדת עם טלי קורין

טלי קורין משתפת אותנו איך זה שעורכים אחרים סוגרים לך פרק שאת ערכת, בטיפים לעריכת כתבות תחקיר, למה חשוב להיסגר על התוכן לפני ש"עושים יפה" וטיפ שהייתה שמחה לדעת בתחילת הדרך.

מאחורי המקלדת עם רוני קלימובסקי

רוני קלימובסקי משתף אותנו ברגע הזה בחדר העריכה שמבינים את השפה של הסרט, מה למד על עריכה ורגשות מעבודה על פרויקטים בשפות שונות ואיך זה להיות עורך שהוא גם מוזיקאי.

מאחורי המקלדת עם אורה מימון פילבסקי

אורה מימון פילבסקי משתפת אותנו במסע שהיא יוצאת אליו בכל סרט דוקומנטרי שהיא עורכת, על התשוקה בלב שלא מרפה גם אחרי 30 שנה בתחום, למה חשוב לעבור את כל התהליך עד ליצירת סרט בלי קיצורי דרך וגם טיפים שהייתה שמחה לשמוע בתחילת הדרך

מה למדתי מהקריאה בספר "במצמוץ עין" של וולטר מרץ'?

כמה קאטים אתם עושים ביום? זה חשוב? או הדרך שאתם עוברים עד להחלטה על הקאט היא שחשובה? למה קאטים מסוימים לא עובדים לכם? אלו רק חלק מהשאלות שוולטר מרץ' עוסק בהן בספרו "במצמוץ עין". הנה 3 דברים מעניינים שלמדתי מהקריאה בספר>>

מאחורי המקלדת עם חן שביט שגב

חן שביט שגב משתפת אותנו כיצד עלתה שלב אחר שלב בסולם הקריירה בתחום העריכה, מי היה המנטור שלה בתחילת הדרך, על שיטות העבודה שלה והחשיבות של צפייה בחומרי הגלם וקטלוג שלהם, עוד הרבה לפני שמתחילה מלאכת העריכה.

מאחורי המקלדת עם שחר בארי

שחר בארי משתף אותנו במסע שלו מהיום שהבין שהוא עורך, דרך ההתמקצעות בעולם הפרומואים והטריילרים, ההבנה שהגיע למיצוי וחיפש כיוון חדש, על ההתפתחויות שקרו מאז – ותוך כדי, הוא מתבל בהמון טיפים על עריכת פרומואים, עריכה קומית, עריכת קליפים ובעולמו הפנימי כעורך.

המדריך למעבר נעים לגרסה 2020.4

גרסה 2020.4 יצאה לאחרונה לאוויר העולם. כדי לעשות את המעבר אליה יותר נעים, כתבתי את המדריך הזה תוך כדי ההתנסות שלי עם הגרסה החדשה ותוכלו למצוא פה טיפים שיעזרו לכם בתהליך.

מאחורי המקלדת עם נדב אלוביק

נדב אלוביק משתף אותנו על הסרט הראשון שיצר כנער בן 16 ואיך השפיע עליו עד היום, על העריכה בלונדון ומה אנחנו יכולים ללמוד מהבריטים והם מאיתנו, חולק איתנו שיטות עבודה וגם טיפים לעריכת קליפים.

שיחת זום אישית איתי, מתאים לכם?

הרעיון ל"שיחה מזום לזום" התחיל ממאמר שקראתי והיה כתוב בו שרוב האנשים מוכנים לנהל שיחה, אבל הם פשוט לא תמיד רוצים להיות אלו שעושים את הצעד הראשון.

מאחורי המקלדת עם איילת בק

איילת בק עמדה בפני צומת דרכים – עולם המוזיקה או עולם העריכה. היא נותנת לנו הצצה לתהליך שעברה בדרך לקבלת ההחלטה, על הכלים שלקחה מעולם המוזיקה, מזכירה לנו שתמיד יש עוד מה ללמוד וגם נותנת לנו הצצה לשיטות העבודה שלה.

מאחורי המקלדת עם פלג נתנאל

פלג נתנאל משתף אותנו איך התגלגל לעולם העריכה לפני כמעט שני עשורים, נותן לנו טיפים פרקטיים לעריכת כתבות חדשותיות וחולק איתנו את שיטות העבודה שלו. מעבר לזה, הוא גם משתף אותנו בחווייה מטלטלת ועמוקה שחווה בתהליך העריכה בפרויקט שהיה מאוד משמעותי עבורו.

מאחורי המקלדת עם עומרי צלמונה

עומרי צלמונה משתף אותנו בפרויקט הראשון שהיה קפיצת המדרגה בקריירה שלו, בשלושה טיפים לעריכת סצנות פעולה ומזכיר לנו שיחסי אנוש לא פחות חשובים ממקצועיות וניסיון.

מאחורי המקלדת עם אילה בנגד

אילה בנגד משתפת אותנו בצעדים הראשונים שלה בתחום, מזכירה לנו שהסיפור הוא מה שחשוב וזה לא משנה אם אנחנו עורכים פרויקט עלילתי או דוקומנטרי ומוסיפה כמה טיפים שכדאי להוסיף לארגז הכלים שלנו כעורכים.

עבודה עם הקיצורים Alt+Z/X/C

לחיצה על מקש האלט ביחד עם המקשים X, Z או C, אלו קיצורי דרך שאני משתמשת בהם המון במהלך משמרת עריכה. אז החלטתי לעשות סקירה קצרה של שלושת הכלים האלו (פלוס בונוס קטן).

יומולדת שנה לבלוג – מסכמים שנה!

היום לפני שנה, ב-30.1.2019, האתר "הכנסת עורכים" יצא באופן רשמי לאוויר העולם. כנסו לקרוא את סיכום השנה ומה היו הטיפים והמאמרים הכי נצפים במהלך השנה.

מאחורי המקלדת עם אור שולמן

אור שולמן משתף אותנו כיצד התגלגל להיות עורך, על רגע מיוחד שחווה כשערך סרט בר מצווה, נותן לנו הצצה לקיצורי המקלדת שלו ומסביר כיצד מאז שהתחיל לעבוד עם קיצורי עכבר, תהליך העריכה שלו השתפר פלאים.

מאחורי המקלדת עם אילנה ריינה

אילנה ריינה משתפת אותנו בטיפים ובשיטות העבודה שלה, אותן למדה ואימצה לעצמה במשך למעלה מ-20 שנות עבודה כעורכת. בנוסף, היא מספרת לנו על רגע משמעותי בקריירה שלה שבו הייתה צריכה להחליט האם להיות נאמנה לעצמה על חשבון הקידום המקצועי שלה.

מאחורי המקלדת עם חמי סולומון

חמי סולומון מספק לנו הצצה למסע שלו כעורך – החל מהימים בהם התגלגל במקרה לעולם העריכה, הבחירה במשרה (הפחות ריווחית) שהשפיעה לטובה על הקריירה העתידית שלו, על הפעם (היחידה) שבה פוטר מעריכה של פרסומת, על ההתמודדות עם ביקורת וכמובן, טיפים לעריכת פרסומות בפרט ולעריכה בכלל.

מאחורי המקלדת עם מיכל כהן

מיכל כהן משתפת אותנו בטיפים שכדאי להכניס לארסנל שלנו בעריכה קומית, נותנת לנו הצצה לחייה של עורכת שהיא גם במאית, לתובנות שלמדה משותפים לעשייה לאורך הדרך וגם מזכירה לנו מה הדבר הכי חשוב בעריכה של סצנה.

מאחורי המקלדת - ירון ליבנה - הכנסת עורכים

מאחורי המקלדת עם ירון ליבנה

ירון ליבנה משתף אותנו בקיצורים שהוא הכי אוהב במקלדת שלו, איך הפך מעורך שעריכה דוקומנטרית לא עניינה אותו, לעורך שזהו העיסוק העיקרי שלו ואיך העובדה שהוא יקה מאוד תורמת לו בתהליך העריכה.

של מי המקלדת?

אריק להב-ליבוביץ משתף אותנו בטיפ שהיה שמח לדעת כשרק התחיל להיות עורך, בדרך שבה הוא מתמודד עם ביקורת במסגרת עבודתו, בתובנה נוספת שלא הספיק לכתוב בספרו החדש ובדברים נוספים שעניינו אותי לשאול ואני מאמינה שיעניינו אתכם לקרוא

טבלת השוואת גרסאות 2018 – 2019

קראתם את אחד המאמרים באתר וכתוב שם לגשת לחלון הפרויקט, אבל אין לכם כזה?
כנראה שאתם עובדים בגרסה שונה מהגרסה שעליה נכתב המאמר. כנסו לקרוא על ההבדלים

המדריך למעבר נעים לגרסה 2019.6 – חלק ג'

הגענו לחלק השלישי והאחרון של המדריך למעבר נעים לגרסה 2019.6. לעומת שני המדריכים הקודמים, שבהם העמקנו בשינויים הגדולים, הפעם ניגע בהרבה שינויים קטנים שכדאי לדעת.

המדריך למעבר נעים לגרסה 2019.6 – חלק א'

גרסה 2019.6 היא גרסה שעוררה מסביבה עניין רב. כדי לעשות את המעבר אליה יותר נעים, כתבתי את המדריך הזה תוך כדי ההתנסות שלי איתה, ככה שתוכלו למצוא פה טיפים שיעזרו לכם בתהליך.

שבעה טיפים לעבודה מסודרת באויד

7 טיפים לעבודה מסודרת ב-Avid

הגישה שלי לעבודה מסודרת ב-Avid היא שאם עכשיו עורך או עורכת וידאו אחרים יקבלו את הפרויקט שלי ויצטרכו לעבוד עליו, לא יקרה מצב שהם יצטערו

אודיו מיקסר - המהפך

אודיו מיקסר – המהפך

האודיו מיקסר צימצם היקפים לאורך השנים האחרונות כדי להקל על בעיית המקום בתוכנה. במאמר הזה נסקור את השינויים שנעשו וגם את השימוש בחלונות ה-Groups וה-Tracks בתוך האודיו מיקסר

אלט - המקש שעושה קסמים - חלק א

אלט – המקש שעושה קסמים – חלק א'

תחשבו על כל הקיצורים והטריקים שאתם רגילים להשתמש בהם בעזרת המקלדת שלכם, תכניסו לשם את מקש ה-Alt ותגלו עולם ומלואו שיפתח בפניכם. משמעות מקש ה-Alt

איך מגדירים קיצורי מקלדת באביד

איך מגדירים קיצורי מקלדת באביד?

הגדרת קיצורי המקלדת שלנו באביד היא אחת הדרכים לפשט את העבודה שלנו בתוכנה. זה אומר שאם יש כלי שאנחנו משתמשים בו הרבה במהלך העבודה שלנו, כדאי

הכנסת עורכים - הבית לעורכי וידאו

זהירות, צבע טרי!

כבר זמן רב שהרעיון לפתיחת בית קטן ווירטואלי לעורכי וידאו מתבשל אצלי בראש, ואין זמן יותר טוב מעכשיו כדי לצאת לדרך עם הפרויקט החדש. אז אני טל ואני

סגירת תפריט